Spam voorkomen met SpamAssassin in DirectAdmin Print

  • 0

Wij doen er alles aan om spam te voorkomen. Wij monitoren constant om te controleren of er vanaf de servers geen spam wordt verstuurd en hebben spamfilters geïntegreerd in al onze hostingpakketten om te voorkomen dat je spam ontvangt. Helaas is daarmee niet te voorkomen dat spamberichten af en toe toch binnenkomen.

Om de binnenkomende spam verder te reduceren zijn er twee opties:

Bestaande Spamfilter scherper afstellen

Het controlpanel dat wij meeleveren met al onze hostingpakketten biedt de optie om het Spamfilter SpamAssassin te activeren of strakker in te stellen. Onderstaand leggen wij uit hoe het Spamfilter ingesteld kan worden in DirectAdmin.

1. Log in op het DirectAdmin paneel.

2. Onder het kopje E-mail management kies je voor SpamAssassin Setup.

3. SpamAssassin in DirectAdmin instellen. Allereerst kijk je of SpamAssassin geactiveerd is. Wanneer er SpamAssassin is currently disabled staat, druk je op de knop Enable. Als je dat gedaan hebt, kan je een aantal zaken instellen.

Je kunt verschillende opties veranderen. Je kunt kiezen of de mail die gemarkeerd als spam verwijderd wordt, verzonden wordt naar een algemene mailbox, of wordt verzonden naar een aparte spamfolder in hetzelfde account.

Je kunt ook de threshold veranderen. Hoe lager je de threshold zet, hoe strenger het filter controleert op spam.

Je kunt e-mailadressen of domeinen toevoegen aan de black- en whitelist. Vul het volledige adres in, of in het geval van een domein blokkade *@domein.nl wil je alle domeinen van een bepaalde TLD (domein extensie) blokkeren doe dit dan als volgt: *@*.xyz waarbij je "xyz" dus vervangt door de extensie die je wil blokkeren.

Komt je er niet uit? Maak dan een ticket aan.


Was dit antwoord nuttig?

« Terug