Wat is de reden van de blokkade
De meest voorkomende reden is dat het wachtwoord van jou e-mail is gehackt. Er wordt dan veel spam verstuurd vanuit jouw e-mailadres door iemand anders.
Een automatische reactie is dat wij het e-mailadres blokkeren zodra wij merken dat deze gehackt is.
Je ziet dat gelijk in jouw Mijnaccount. Achter het e-mailadres staat geblokkeerd.
Je kan het e-mailadres niet zelf deblokkeren.
Ga naar onze contactpagina en start daar een ticket en geef hierbij het e-mailadres en de domeinnaam door.
Wij helpen je verder.
Wat kan ik er in de toekomst aan doen om een blokkade te voorkomen:
- Gebruik altijd een veilig en lastig te raden wachtwoord. Om een veilig en sterk wachtwoord aan te maken kun je bijvoorbeeld deze wachtwoordgenerator gebruiken.
- Zorg ervoor dat de apparaten waarop je mail ontvangt en verzendt vrij zijn van virussen, trojans en malware.
- Voorkom het gebruik van onbeveiligde netwerk- en WiFi-verbindingen en gebruik na het wijzigen van je wachtwoord nooit hetzelfde wachtwoord.
- Houd er verder rekening mee dat je het nieuwe wachtwoord ook aanpast in de instellingen van het e-mailprogramma waar je je e-mail uitleest.
Wat gebeurt er met e-mail die naar mijn geblokkeerde e-mail adres verzonden wordt?
Als wij een e-mail adres blokkeren wordt alleen de toegang tot de mailbox en het versturen van e-mails geblokkeerd. Binnenkomende e-mails worden gewoon in de mailbox opgeslagen.
Mis je toch e-mails? Dan is er iets anders aan de hand geweest.